We wtorek w siedzibie MPK dyrektor przedsiębiorstwa Andrzej Górski zaprezentował całą historię modernizacji systemu transportu publicznego w mieście.
Jej pierwszym etapem było zainstalowanie tablic świetlno-głosowych tzw. dynamicznej informacji pasażerskiej na sześciu przystankach, autokomputerów we wszystkich 66 żółtych autobusach miejskich oraz elektronicznych kasowników.
Tablice pomagają w orientacji, gdzie oczekiwany autobus się znajduje i za ile minut odjedzie. Autokomputer pozwala bazie MPK na lokalizację pojazdów w trasie i kontakt z kierowcą. Kasowniki są już czynne, ale bezużyteczne do chwili pojawienia się pierwszych pasażerów z e-biletami.
- Kupując teraz na grudzień bilety okresowe, 10- dniowe, dwutygodniowe, miesięczne, półroczne czy roczne pasażerowie będą mogli od razu wypełnić wniosek na wydanie karty e-biletu - tłumaczy dyrektor Górski. - Będą musieli dać zdjęcie oraz ewentualnie okazać wszystkie dokumenty uprawniające do zniżek. Później w autobusie podczas kontroli nie będą już potrzebne.
Wczoraj dyrektor Górski zaprezentował taki e-bilet. Ma format karty kredytowej. Po jednej stronie umieszczony jest widok miasta, po drugiej zdjęcie posiadacza i elementy elektroniki pozwalające uwolnić część kwoty z biletu za przejazd oraz identyfikować posiadacza biletu.
- Na razie nie przewidujemy żadnych podwyżek cen biletów, - uspokaja szef MPK. - W drugiej fazie, gdy w e-biletach będzie opcja opłaty za przejazd jednorazowy, zastosujemy zniżkę promocyjną 20 gr. Mamy na to zgodę Rady Miejskiej.
Odzyskanie 20 gr na jednym przejeździe z e-biletem będzie możliwe po powtórnym zbliżeniu biletu do kasownika przy wysiadaniu.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?