- Czas oczekiwania na dostawę takiego silnika wynosi dwanaście miesięcy - zauważa Józef Michalik, dyrektor marketingu w Newagu. Według niego oznacza to, że pociąg zdąży wybudować tylko bydgoska Pesa, która z dużym wyprzedzeniem zamówiła silniki spełniające tę normę. Będzie je montować w pociągach, które dostarczy do Czech.
Józef Michalik podkreśla, że Polska wprowadziła dwuletni okres karencji na montaż silników spełniających normę EURO III B. Oznacza to, że urządzenia o stopień niższe pod względem emisji spalin, zachowujące normę EURO III A można zakładać w pojazdach szynowych do końca 2013 roku. Zażądał więc, by zamawiający dopuścił taką możliwość w warunkach przetargu.
Sądecka spółka walczy o kontrakt wartości 6,8 mln zł. Pozornie nie jest to duża kwota, w sytuacji, gdy firma realizuje zlecenia warte setki milionów złotych. Jak jednak podkreśla Józef Michalik, w obecnej sytuacji na rynku liczy się dosłownie każda złotówka, mogąca zasilić konto.
Protest został wysłany w poniedziałek do Krajowej Izby Odwoławczej. Powinna go rozpatrzyć w 14 dni od momentu otrzymania pisma. W razie nieskutecznego odwołania Newag może jeszcze złożyć skargę na postanowienie KIO. Nie udało nam się uzyskać komentarza Lubuskiego Urzędu Marszałkowskiego, który ogłosił przetarg na autobus szynowy. Rzeczniczka urzędu Mirosława Dulat, uczestnicząca w posiedzeniu sejmiku, była dla nas nieosiągalna.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z Nowego Sącza. Zapisz się do newslettera!
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?