Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Sącz. Urzędnicy ZUS-u potrafią migać

Katarzyna Gajdosz
Beata Opoka pracuje w biurze obsługi klienta w sądeckim ZUS. Porozumiewa się z niedosłyszącym petentem w języku migowym
Beata Opoka pracuje w biurze obsługi klienta w sądeckim ZUS. Porozumiewa się z niedosłyszącym petentem w języku migowym Anna Mieczkowska
Osoby niesłyszące nie muszą w ZUS-ie korzystać z pomocy tłumacza. Język migowy znają trzy urzędniczki. Uruchomiono też wideotłumaczenie.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił dla niesłyszących wideotłumaczenia. - To dodatkowe wsparcie dla naszych pracowników - mówi Anna Mieczkowska, rzeczniczka prasowa sądeckiego ZUS.

W Nowym Sączu pracują trzy urzędniczki, które od kilku lat obsługują klientów niesłyszących i niedosłyszących. Dwie z nich znają język migowy na poziomie podstawowym, trzecia już na bardziej zaawansowanym.

Beata Opoka to specjalistka z Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji ZUS w Nowym Sączu. Zajmuje się głównie pracą z klientami w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych. Język migowy poznała w wersji podstawowej. - Pierwsze szkolenie przeszłam trzy lata temu - mówi. Od tego czasu ciągle udoskonala tę umiejętność. Przyznaje, że nie jest łatwa, bo miganie wymaga dużej precyzji i praktyki.

- W urzędzie posługujemy się specjalistycznym językiem i o wiele trudniej przełożyć go na język migowy niż zwykłą rozmowę - mówi Beata Opoka. - Muszę dbać o to, żeby wyrażać się bardzo jasno, żeby klient otrzymał pełną informację - dodaje Opoka.

Zna język na tyle dobrze, że swobodnie rozmawia z niesłyszącymi.

Część spraw wymaga jednak większej znajomości języka migowego. Dlatego urzędnicy mogą liczyć teraz na wsparcie osób biegle znających ten język dzięki połączeniom wideo z centralą firmy.

- Gdy sytuacja będzie tego wymagać, mogą połączyć się z wykwalifikowanym pracownikiem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS, który poprowadzi dalszą rozmowę z klientem za pomocą programu do wideokonferencji - wyjaśnia Anna Mieczkowska.

Sądecki ZUS przyjmuje średnio dwóch niesłyszących klientów tygodniowo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto