Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbudowa DTŚ na wschód będzie, ale bez Katowic i od końca

Justyna Przybytek
Rozbudowa DTŚ
Rozbudowa DTŚ
Jest porozumienie w sprawie przedłużenia średnicówki na wschód. Rozbudowa DTŚ będzie prowadzona jednak bez Katowic. Prezydenci trzech miast - Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna - podpisali w ubiegłym tygodniu porozumienie w sprawie przygotowania dokumentacji przedprojektowej dla tej inwestycji.

Prezydenci trzech miast - Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna - podpisali w ubiegłym tygodniu porozumienie w sprawie przygotowania dokumentacji przedprojektowej dla II etapu Drogowej Trasy Średnicowej na wschód. To pierwszy duży krok w kierunku poprowadzenia DTŚ do Zagłębia.

Średnicówka docelowo ma połączyć Katowice z Mysłowi-cami, Jaworznem i miastami Zagłębia. Aby jednak tak się stało, stolica aglomeracji musi jeszcze przedłużyć o ok. kilometr ul. Bagienną do niewybudowanego jeszcze węzła Janów w Mysłowicach.

Inne priorytety

Mniej więcej taką odpowiedź od katowickich urzędników usłyszeli samorządowcy z My-słowic i miast Zagłębia, gdy nalegali, aby Katowice przebudowały w końcu Bagienną i tym samym dały zielone światło dla rozbudowy DTŚ.

Rozbudowa DTŚ Katowice nie chcą płacić za rozbudowę DTŚ

W Katowicach kręcili jednak nosem. Powód? Potężne inwestycje, które miasto realizuje obecnie, w tym przebudowa centrum oraz budowa strefy kultury. Dodatkowym argumentem na "nie" są wyniki ankiet przeprowadzonych kilka tygodni temu wśród mieszkańców. Urzędnicy pytali w nich, czy katowiczanie wolą, aby miasto zainwestowało w rozbudowę DTŚ, czy budowę obwodnicy dla południowych dzielnic, czyli m.in. przebudowę ulicy 73 Pułku Piechoty. Połączenie DTŚ z My-słowicami otrzymało najmniejszą liczbę głosów.

DTŚ, Bagienna i...

Władze Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna nie czekając więc na gest ze strony Katowic zdecydowały, że będą realizować inwestycję niezależnie od stolicy aglomeracji. To także sugerowali katowiccy urzędnicy. - Lepszym rozwiązaniem byłoby rozpoczęcie rozbudowy DTŚ od strony wschodniej, czyli Zagłębia i Mysłowic - mówił Jakub Jarząbek, rzecznik UM.

To możliwe, tyle że w przyszłości być może pojedziemy DTŚ, potem będzie komunikacyjna czarna dziura, czyli Bagienna, i znów wjedziemy na DTŚ. Chyba, że władze Katowic przebudują ulicę, zanim budowa trasy na wschód na dobre ruszy.

To również możliwy scenariusz. Samorządowcy, którzy parafowali porozumienie planują dopiero w 2015 r. z dokumentacją projektową starać się o zgodę na budowę i wnioskować o pieniądze unijne na realizację inwestycji - cały wschodni fragment DTŚ kosztować ma 2,7 mld zł - i w ciągu dwóch lat przystąpić do budowy.

Trasa aż do Dąbrowy

Jak miałaby wyglądać rozbudowa DTŚ? Trasa na węźle Janów w Mysłowicach ma się rozgałęzić na dwie drogi - na południe, częściowo ul. Obrzeżną Zachodnią, aż do węzła Jęzor w Jaworznie; i do Sosnowca, a w przyszłości dalej do Będzina i Dąbrowy Górniczej. Tutaj pobiegnie prawdopodobnie wzdłuż ulicy Mikołajczyka, następnie równolegle do ulicy Narutowicza, przetnie ul. 3 Maja i dojdzie do drogi nr 94.

Niezależnie od porozumienia, Mysłowice i Jaworzno zamierzają przygotować też dokumentację budowlaną dla odcinka od ul. Obrzeżnej Zachodniej do węzła Jęzor.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto