Ta informacja najbardziej cieszy kolejarzy z sądeckiego zakładu Polskich Linii Kolejowych i ich rodziny. Prawie 60 z nich wreszcie powróci do domów. - Kiedy ustał ruch pociągów w dolinie Popradu, nie mieli tutaj co robić - tłumaczy Marek Jasieniak, szefujący w sądeckiej agendzie PKP Cargo.
- Zostali skierowani w inne rejony Polski.Niebawem jednak znów będą tutaj potrzebni. Linia przez Muszynę jest najważniejsza w kolejowym tranzycie towarów na Słowację i całe Bałkany. Tylko tędy mogą jechać pociągi o masie dwóch tysięcy ton czyli dwa razy większe niż przez pozostałe szlaki. Poza tym jest to szlak zelektryfikowany, najbardziej ekonomiczny w eksploatacji.
W miejscu, gdzie czewcowa powódź zburzyła most kolejowy z czasów cesarza Franciszka Józefa, nie ma już śladu po zniszczonej konstrukcji, która leżała w nurcie rzeki. Eipy budowlane kończą wykonywanie, osadzonych głęboko w dnie rzeki Poprad pali, na których już za kilka dni stawiane będą nowe filary mostu.
Wybierz prezydenta Nowego Sącza. Oddaj głos już dziś
60 tysięcy złotych do wygrania. Sprawdź jak. Wejdź na www.szumowski.eu
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?