Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sądecki inkubator multimilionerów. Kto wśród najbogatszych?

Sławomir Wrona
Ryszard i Krystyna Florek na urodzinach Kazimierza Pazgana (z prawej) w Biznes-Klubie
Ryszard i Krystyna Florek na urodzinach Kazimierza Pazgana (z prawej) w Biznes-Klubie fot. Stanisław Śmierciak
Sądeczanie zajmują aż cztery pozycje na najnowszej liście stu najbogatszych Polaków magazynu Forbes. To ewenement w skali kraju. W żadnym innym mieście powiatowym nie znajdzie się tylu właścicieli wielomilionowych fortun.

Najwyżej sklasyfikowano Józefa Korala z rodziną (34 miejsce, 500 mln zł) - krajowych potentatów w produkcji lodów. 45 miejsce obsadził Ryszard Florek z żoną Krystyną - drudzy na świecie producenci okien dachowych. Roman Kluska, twórca i były prezes Optimusa uplasował się na 64 pozycji, a Kazimierz Pazgan, właściciel firmy Konspol na 81.

Magazyn Forbes w swym internetowym wydaniu zastanawia się, na czym polega biznesowy fenomen Nowego Sącza. Dlaczego właśnie tutaj tak obrodziło milionerami. Poszukiwanie odpowiedzi na to pytanie nie jest łatwe, biorąc pod uwagę położenie miasta na uboczu głównych szlaków komunikacyjnych i niedużą liczba jego mieszkańców (nieco ponad 80 tys.).

W tekście "Eksperyment Sądecki" najbogatsi sądeczanie mówią o specyfice miasta i o tym, skąd czerpią wiarę w powodzenie podejmowanych przedsięwzięć. Wspomniany w tytule "eksperyment sądecki" z lat 50. XX wieku dla Pazgana jest dowodem, że nawet w głębokiej komunie można było tutaj osiągnąć sukces.

Założyciel Konspolu sam stał się wzorem dla kolejnych, sądeckich milionerów. Mówi o tym Ryszard Florek, twórca i właściciel firmy Fakro. Rozważania kończy optymistyczna wizja snuta w oparciu o powstające właśnie Miasteczko Multimedialne w Nowym Sączu.

Dr Krzysztof Pawłowski, rektor Wyższej Szkoły Biznesu-NLU, w której zrodził się ten projekt, zapowiada, że jeśli miasteczko odniesie sukces, to następnych najbogatszych sądeczan szukać będziemy nie w krajowym, lecz w światowym rankingu bogaczy.

- To bardzo skuteczny element budowania dobrej marki - ocenia publikację dr Marek Rutkowski, kierownik Zakładu Marketingu WSB-NLU. Jej efektem, jak podkreśla, jest lepsze samopoczucie sądeczan, a także zwrócenie uwagi mieszkańców innych części kraju na Nowy Sącz. - Lepiej żyć w miejscu, które kojarzy się pozytywnie - dodaje. - Wielu młodych ludzi zastanowi się, czy naprawdę warto stąd wyjeżdżać.

Codziennie rano najświeższe informacje z Nowego Sącza prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy.

Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Spalił ich żywcem w mieszkaniu. Odsiedzi cztery lata

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto