Dodaj zdjęcie profilowe

Nowy Sącz

Koniuszowscy uczniowie zwiedzają Warszawę

2015-11-28 11:19:18

21 listopada 2015r uczniowie Zespołu Szkół w Koniuszowej wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Warszawy. W wyprawie tej oprócz uczniów brali udział także rodzice.
Z Koniuszowej wyjechaliśmy o 5 rano w sobotę, a do stolicy dotarliśmy około godziny 12. Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzenie Prehistorycznego Oceanarium mieszczącego się na Stadionie Narodowym. Jest to miejsce, w którym dzięki technologii kina 5D można przeżyć atak rekina, który „rozbija” szybę akwarium, podłoga zaczyna się trząść, a ze ścian tryska woda. Jest to też świetna lekcja przyrody i historii naszej planety opowiedziana w nowoczesny i przystępny sposób. Kolejnym etapem wycieczki było zwiedzanie Stadionu Narodowego, mogliśmy tam zobaczyć ławkę rezerwowych, szatnię dla zawodników i usiąść na trybunach. Na zakończenia pierwszego dnia udaliśmy się na Mszę Św. do Katedry Polowej Wojska Polskiego, a także zwiedziliśmy muzeum mieszczące się w podziemiach katery. Zmęczeni udaliśmy się na nocleg do hostelu, aby zregenerować siły przed kolejnym aktywnym dniem.
Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Nauki Kopernik. Fantastyczne, nowoczesne laboratorium eksperymentowania łączy naukę z zabawą i w niekonwencjonalny sposób tłumaczy otaczające nas zjawiska. Zwiedzając Centrum poznajemy wiele eksponatów, które rozbudzają ciekawość, pozwalają zrozumieć świat i pokazują, że każdy jest odkrywcą przez całe życie. Zobaczymy tu między innymi jak powstaje tornado, zrobimy ogromną bańkę mydlaną, zbadamy ile wody znajduje się w naszym organizmie i zagramy na laserowej harfie. Czas w tym niesamowitym miejscu minął nam bardzo szybko. Następnie udaliśmy się na stację metra, aby pierwszy raz w życiu przejechać warszawskim metrem. Później nasza wycieczka podzieliła się na dwie grupy. Pierwsza grupa udała się do Teatru Lalka, aby na Bajkowym Festiwalu Teatralnym zaprezentować bajkę pt. „Mały Franciszek”. Druga grupa w tym czasie mogła podziwiać Pałac Prezydencki, a także poznać wnętrza Zamku Królewskiego. Ostatnim punktem wyprawy do stolicy był udział w V Bajkowym Festiwalu Teatralnym. Wszystko co dobre szybko się kończy, dwa dni w Warszawie bardzo szybko minęły. Zmęczeni lecz bardzo zadowoleni do Koniuszowej wróciliśmy około 5 rano w poniedziałek. Wycieczka do Warszawy była bardzo udana.
- Dziękuję pani Ewelinie Kociołek za duży wkład włożony w organizację tego przedsięwzięcia, a także za koordynację przebiegu wycieczki na miejscu w Warszawie. Dziękuję Wójtowi Gminy Korzenna Leszkowi Skowronowi, Radzie Rodziców Zespołu Szkół w Koniuszowej oraz Fundacji Dzieci Dzieciom z Warszawy za udzielone wsparcie finansowe. Wycieczkę z noclegiem, wyżywieniem oraz wieloma odpłatnymi atrakcjami udało się tak zorganizować, aby była ona dostępna finansowo dla dowolnego ucznia naszej szkoły. Ponadto w nagrodę za udział i występ podczas festiwalu, nasi mali aktorzy oraz ich nauczyciele cały wyjazd mieli gratis. Liczę, że dzięki współpracy z różnymi instytucjami taką wycieczkę uda się jeszcze kiedyś powtórzyć - mówi dyrektor Zespołu Szkół w Koniuszowej - Jarosław Gliński

autor: Ewelina Kociołek

Jesteś na profilu bbeatak - stronie mieszkańca miasta Nowy Sącz. Materiały tutaj publikowane nie są poddawane procesowi moderacji. Naszemiasto.pl nie jest autorem wpisów i nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanej informacji. W przypadku nadużyć prosimy o zgłoszenie strony mieszkańca do weryfikacji tutaj