Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Łącka dostała zielone światło. Decyzja środowiskowa została wydana dla najkrótszego wariantu drogi, która pozwoli rozładować ruch

Joanna Mrozek
Joanna Mrozek
Jest decyzja środowisko dla budowy obwodnicy Łącka. Trzykilometrowy odcinek kosztować może nawet 120 mln złotych. Na zdjęciu wójt Jan Dziedzina
Jest decyzja środowisko dla budowy obwodnicy Łącka. Trzykilometrowy odcinek kosztować może nawet 120 mln złotych. Na zdjęciu wójt Jan Dziedzina Damian Radziak
Samorząd wydał decyzję środowiskową dla trzeciego wariantu drogi wojewódzkiej 969, która ma omijać centrum Łącka i Czerńca. To duży krok w kierunku budowy obwodnicy. Wraz ze spadkiem ruchu w centralnej części miejscowości zmniejszy się jego uciążliwość dla mieszkańców. Na wspomnianym odcinku często dochodzi do wypadków.

Kolejny krok dla budowy obwodnicy Łącka

Wybrany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie do realizacji przebieg trasy - niespełna 3-kilometrowy odcinek z Czerńca do Łącka, na którego trasie trzeba będzie wybudować osiem obiektów mostowych. Jest najtańszy do wykonania i ma najniższy wpływ na środowisko. Według planu obwodnica miałaby być gotowa w 2027 roku. Kilkanaście dni temu nastąpił przełom i została wydana decyzja środowiskowa.

- Dość ważny formalny krok został wykonany. Poprzedziły to konsultacje społeczne, teraz pozostaje sprawa związana z szukaniem pieniędzy i to konkretnych, bo całą inwestycją na dzisiaj szacuje się na ok. 120 mln złotych - mówi "Gazecie Krakowskiej" Jan Dziedzina, wójt gminy Łącko.

Wójt ma nadzieję, że uda się w przyszłorocznym budżecie województwa małopolskiego znaleźć środki na dokumentację projektową.

Będzie bezpieczniej

Nowa droga przeniesienie całość ruchu tranzytowego poza obszar miejscowości Łącko i Czerniec. Ma być bezpieczniej, bo na drodze wojewódzkiej nr 969, która stanowi główne połączenie Nowego Sącza z Nowym Targiem często dochodzi do wypadków. Planowana obwodnica może stanowić również alternatywny dojazd w relacjach wewnątrzgminnych pomiędzy peryferyjnymi osiedlami.

- Przy czym ZDW nie wyklucza w przyszłości wydłużenia obwodnicy. Najpierw jednak niech zostanie ona wybudowana choćby w najkrótszym wariancie, bo wszystkim nam zależy, żeby nowa droga powstała i poprowadziła ruch tranzytowy jak najdalej od zabudowań – zaznacza Dziedzina.

Według przeprowadzonej analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w ciągu drogi wojewódzkiej przechodzącej przez miejscowość Łącko, odnotowano szereg wypadków, w tym śmiertelnych. Budowa obwodnicy znacznie uspokoi ruch w tej okolicy.

Temat obwodnicy Łącka nie jest nowy, bo już od roku 1989 istnieje rezerwa terenowa w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Łącko. Ówczesne władze gminy wykazały się dalekowzrocznością i zapewniły mocny argument.

- Tym argumentem jest ,,wolny” od zabudowy pas gruntu, który może być rozpatrywany pod kątem lokalizacji drogi czyniąc to przedsięwzięcie coraz bardziej realnym - tłumaczy.

Zjechali z całej Europy do Nowego Sącza, by wyciskać sztangę

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Obwodnica Łącka dostała zielone światło. Decyzja środowiskowa została wydana dla najkrótszego wariantu drogi, która pozwoli rozładować ruch - Gazeta Krakowska

Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto