Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z Wysowej do Tarnowa od nowego roku pojedziemy trzy razy dziennie. Operatorem dotowanej linii będą Koleje Małopolskie

Lech Klimek
Lech Klimek
Z Wysowej do Tarnowa od nowego roku pojedziemy trzy razy dziennie
Z Wysowej do Tarnowa od nowego roku pojedziemy trzy razy dziennie archiwum
Od 1 stycznia zwiększyła się częstotliwość kursów na dofinansowanej z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych linii łączącej Tarnów i Wysową. Teraz pasażerowie mają do dyspozycji po trzy połączenia w każdym z kierunków.

Ta licząca 97 kilometrów linia to najdłuższe połączenie z listy, która znalazła się na zawartej umowie o dofinansowanie z rządowego funduszu, którą podpisali wojewoda małopolski Łukasz Kmita, marszałek Witold Kozłowski i wicemarszałek Łukasz Smółka.

Linia Dowozowa na 97 kilometrów za prawie milion złotych

Operatorem jest spółka samorządowa Koleje Małopolskie. Przewoźnik będzie realizował to zadania w ramach Autobusowych Linii Dowozowych, skomunikowanych z pociągami uruchamianymi przez KMŁ. Linia łącząca uzdrowisko z Tarnowem od nowego roku nadal fizycznie będzie obsługiwana przez zarejestrowaną w Nowym Sączu firmę LS, która robi to również w tym roku, ale też prowadzi uzdrowiskową linię pomiędzy Krakowem a Krynicą.

- Całkowity koszt funkcjonowania linii wynosi 955 935 złotych - informuje Magdalena Opyd, pełniąca obowiązki rzecznika prasowego Urzędu Marszałkowskie Województwa Małopolskiego. - Dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych wynosi 637 290 zł a dofinansowanie z budżetu województwa to 318 645 zł – dodaje.

W tym roku nie zmieniły się również oczekiwania urzędu dotyczące jakości autobusów, które mogą pojawić się na tej trasie. Autobusy mają spełniać najwyższe normy dotyczące emisji spalin, mieć co najmniej 30 miejsc siedzących. Uzdrowiskowa linia omijać będzie Ciężkowice, a autobusy wjadą na teren powiatu tarnowskiego w Moszczenicy, kierując się w stronę Turzy, a następnie przez Rzepienniki dalej do Tarnowa.

W finansowaniu linii miały uczestniczyć nasze gminy znajdujące się na trasie tych autobusów. Swój wkład miało również wnieść starostwo powiatowe. Za okres od 20 października do końca tego roku starostwo przekazało do urzędu marszałkowskiego prawie 2500 złotych.

- O takich oczekiwaniach byliśmy informowani przez urząd marszałkowski - mówi Stanisław Kaszyk, wicestarosta powiatu gorlickiego. - Gdy nie było żadnego sygnału z Krakowa, sami wystąpiliśmy z zapytanie. Do tej chwili nie dostaliśmy informacji zwrotnej tak więc zarówno my jak i gminy na razie nie będziemy przekazywać pieniędzy. Oczywiście jesteśmy zdeterminowani i gotowi by podjąć stosowną uchwałę dotyczącą transferu środków jeśli będzie taka konieczność. Podobne deklaracje mamy z gmin – dodał.

Deklaracja dotycząca współfinansowania dotyczy poziomu 2500 złotych w odniesieniu do każdego z samorządów. W grę wchodzą gminy Uście Gorlickie, Ropa, gmina wiejska Gorlice oraz gminy Moszczenica i Łużna, a także starostwo powiatowe.

Godziny odjazdów autobusów z Tarnów oraz te, o której autobusy docierają tu, jadąc z Wysowej, są skorelowane z rozkładami jazdy pociągów. W obydwu przypadkach pasażerowie będą mieli około 15 minut na przesiadkę do lub z pociągu łączącego Tarnów z Krakowem. Wyjątek stanowi pierwszy kurs w stronę Wysowej. Autobus wyjeżdża z Tarnowa o godz. 4.30, a więc na długo przed przyjazdem jakiegoś pociągu. W tym przypadku chodzi jednak bardziej o dowożenie pracowników do uzdrowiska. Od nowego roku, zgodnie z cennikiem na stronie kolei Małopolskich, bilet z Tarnowa do Wysowej kosztuje 14 złotych, a z Golic będziemy mogli do uzdrowiska pojechać za 8 złotych. Autobusy na tej trasie będą kursować również w weekendy.

Za publiczne miliony likwidują białe komunikacyjne plamy

Samorządy z całego województwa dostały z Funduszu Autobusowego ponad 52 miliony złotych a samorząd wojewódzki okazał się tu największym beneficjentem i dostał na likwidacje białych plam na komunikacyjnej mapie województwa ponad 17,6 miliona złotych.

– Kontynuujemy wsparcie rozwoju lokalnej infrastruktury drogowej – mówił wojewoda małopolski Łukasz Kmita w trakcie podpisywania umowy. - Dzięki zwiększeniu dotacji dla Małopolski w ramach Funduszu Autobusowego możliwe będzie uruchomienie jeszcze większej liczby połączeń komunikacyjnych. Wychodzimy naprzeciw potrzebom Małopolan. Tworzymy siatkę połączeń komunikacyjnych, dzięki której w szczególności mieszkańcy mniejszych miejscowości będą mieli możliwość dotarcia środkami transportu publicznego do pracy, szkoły, placówek zdrowia czy innych instytucji publicznych – dodał.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorlice.naszemiasto.pl Nasze Miasto