Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chabówka- Nowy Sącz. Jest przełom w kluczowej inwestycji kolejowej

Joanna Mrozek
Joanna Mrozek
Tak ma wyglądać peron na stacji Rabka Zaryte na linii kolejowej nr 104
Tak ma wyglądać peron na stacji Rabka Zaryte na linii kolejowej nr 104 PKP PLK wizualizacje
PKP PLK wybrało najkorzystniejsze oferty w przetargu na budowę dwóch odcinków linii kolejowej nr 104 Nowy Sącz-Chabówka. Jeśli nikt nie złoży odwołania to już za kilkanaście dni wykonawcy mogą rozpocząć prace. To ważna inwestycja dla całej Małopolski, ale szczególnie istotna dla regionu sądeckiego i limanowskiego.

Wysokie ceny paliw. Polacy szukają oszczędności

od 16 lat

Modernizacja linii kolejowej między Nowym Sączem a Chabówką jest częścią szerszego projektu, związanego z planowaną budową linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna. Wprawdzie PKP PLK już na początku roku ogłosiła przetarg na remont dwóch odcinków Chabówka – Rabka Zaryte oraz bocznica Klęczany – Nowy Sącz. Okazało się jednak, że potencjalni wykonawcy wycenili swoje usługi znacznie powyżej kwoty jakie spółka przeznaczyła na ten cel. Jest drożej niż w kosztorysie, ale najkorzystniej.

- Mamy wybrane oferty, ale one muszą się jeszcze uprawomocnić, następnie po uprawomocnieniu przejdą kontrolę Urzędu Zamówień Publicznych i to dopiero umożliwi ewentualne podpisanie umów - mówi "Gazecie Krakowskiej" Dorota Szalach z PKP PLK.

Budimeks zaproponował 366 mln zł netto. Ta oferta została wybrana jako najkorzystniejszą w przetargu na budowę fragmentu linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz. Chodzi o sześciokilometrowy odcinek z Chabówki do Rabki-Zaryte wraz z budową stacji w Chabówce oraz przebudową fragmentu linii 98 w kierunku Suchej Beskidzkiej. Zakres prac obejmie wymianę torowiska, sieci trakcyjnej a także budowie drugiego toru. Prace mają rozpocząć się następnego dnia po podpisaniu dokumentów.

Z kolei konsorcjum, któremu przewodzi Torpol, zajmie się przebudową odcinka Klęczany-Nowy Sącz. Zaproponowano 783,7 mln zł netto. Przebudowa odcinka Nowy Sącz - Klęczany ma trwać 36 miesięcy od dnia podpisania umowy, natomiast prace na drugim odcinku linii 104 łączące Chabówkę z Rabką Zaryte mają trwać dwa lata.

Co powstanie w ramach modernizacji linii Chabówka-Nowy Sącz?

W związku z inwestycją na trasie między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Będą wyższe perony, nowe przejścia podziemne oraz winda ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Inwestycja obejmuje tory i urządzenia oraz przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne.

W Rabce zostanie wybudowane skrzyżowanie dwupoziomowe, zmieniony zostanie układ drogowy, dzięki tej inwestycji pociągi na tej linii, czyli w kierunku Chabówka, Mszana Dolna w kierunku Limanowej i dalej przez Klęczany do Nowego Sącza, będą mogły kursować bezkolizyjnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Chabówka- Nowy Sącz. Jest przełom w kluczowej inwestycji kolejowej - Gazeta Krakowska

Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto