FLESZ - Omikron – na te objawy musisz szczególnie uważać
Wtorkowe spotkanie było kontynuacją dyskusji rozpoczętej 8 listopada na temat budowy wspomnianej drogi krajowej nr 75. Poruszono temat stanu prac i najbliższych perspektyw dotyczących inwestycji. Tematem numer jeden była opinia i stanowisko Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie, do której złożono wniosek o wydanie decyzji środowiskowej o uwarunkowaniach dla omawianej inwestycji.
– Chcieliśmy dowiedzieć się, jakie są harmonogramy prac, potencjalne zagrożenia dla budowy „sądeczanki” – mówi nam Arkadiusz Mularczyk, przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwiązań Komunikacyjnych w Małopolsce.
– Przedstawiono konkretne terminy. Wszystko może oczywiście ulec wydłużeniu, ale jesteśmy dobrej myśli. Widać, że jest wola i determinacja a to bardzo ważne. RDOŚ, GDDKiA, Wody Polskie i Sanepid deklarowały swe procedowanie w tej sprawie. Obecnie wygląda to tak, że w 2026 roku zostanie wbita przysłowiowa łopata, zaś w 2029 roku trasa zostanie oddana do użytku. Musimy być dobrej myśli. Robimy wszystko, by pilnować tej inwestycji. Takie spotkania są potrzebne, pomagają wyjaśnić wątpliwości – dodaje Mularczyk, który za przykład podaje pogłoski o wyburzeniu firmy Pagen.
– Pojawiały się takie głosy, rodziła się niepewność. To jednak nieprawda. Projektant wyjaśnił, że „sądeczanka” będzie przebiegała obok zakładu – zauważa nasz rozmówca.
Jak podkreśla Mularczyk, obecnie w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska analizowane są trzy możliwe warianty przebiegu tej inwestycji drogowej.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele wszystkich kluczowych instytucji publicznych biorących udział w procesie decyzyjnym w tym Wojewoda Małopolski Łukasz Kmita. Budowa drogi jest bardzo ważną inwestycją dla południa Małopolski. Kolejne spotkanie planowane jest na przełomie lutego i marca przyszłego roku.
„Sądeczanka” już w 2017 roku została w wpisana do Programu Budowy Dróg Krajowych, w którym na ten cel zarezerwowano wtedy kwotę niemal 1,8 mld zł. W minionym roku Rząd przyjął jednak uchwałę, która zwiększyła wydatki na program. Efektem takich działań było zwiększenie dofinansowania budowy drogi do niemal 3,2 mld zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?