Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz ma potrwać trzy lata. Kiedy pojedziemy szybką koleją do Krakowa?

Joanna Mrozek
Joanna Mrozek
Modernizacja linii kolejowej Chabówka -Nowy Sącz ma potrwać trzy lata od daty podpisania umowy z wykonawcą. Trwa licytacja elektroniczna
Modernizacja linii kolejowej Chabówka -Nowy Sącz ma potrwać trzy lata od daty podpisania umowy z wykonawcą. Trwa licytacja elektroniczna PKP PLK
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe jeszcze w lutym ogłosiła przetargi na wykonanie modernizacji dwóch odcinków: z Chabówki do Rabki Zaryte oraz z Klęczan do Nowego Sącza. Oferty sięgały kilku miliardów złotych, obecnie trwa licytacja elektroniczna, która powinna wyłonić wykonawcę. Już wiadomo, że modernizacja będzie droższa niż zakładano.

To ważna inwestycja dla całej Małopolski, ale szczególnie istotna dla regionu sądeckiego i limanowskiego. Budowa linii Chabówka – Nowy Sącz na usprawnić ruch pasażerów, którzy chcą się dostać np. z Nowego Sącza do Krakowa w krótkim czasie. Oferty złożone przez wykonawców trzykrotnie przekroczyły budżet, bo wykonawcy wycenili prace na miliardy.

To, że nie udało się rozstrzygnąć przetargu nie oznacza, że został on unieważniony. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk jeszcze w lutym informował, że procedura przetargowa potrwa nawet do 9 miesięcy.

- Procedura przetargowa jeszcze jest prowadzona, a w niej przewidziana jest aukcja elektroniczna i ona w tej chwili trwa. Prowadzone są analizy dokumentów i ofert - mówi "Gazecie Krakowskiej" Dorota Szalacha, rzeczniczka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Najpóźniej na początku przyszłego roku spółka planuje podpisanie umów na modernizację dwóch pierwszych odcinków linii 104 Nowy Sącz - Chabówka.

Co powstanie w ramach modernizacji linii Chabówka-Nowy Sącz?

W związku z inwestycją na trasie między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Będą wyższe perony, nowe przejścia podziemne oraz winda ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Inwestycja obejmuje tory i urządzenia oraz przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne.

Natomiast w Nowym Sączu planowana jest budowa dwóch wiaduktów: przy ul. Kolejowej/Zielonej oraz przy ul. Krakowskiej (Os. Helena). Nowe wiadukty zastąpią dwa przejazdy kolejowo-drogowe i zapewnią bezpieczny ruch kolejowy i drogowy oraz usprawnią komunikację w mieście.

W Rabce zostanie wybudowane skrzyżowanie dwupoziomowe, zmieniony zostanie układ drogowy, dzięki tej inwestycji pociągi na tej linii, czyli w kierunku Chabówka, Mszana Dolna w kierunku Limanowej i dalej przez Klęczany do Nowego Sącza, będą mogły kursować bezkolizyjnie. Całość prac wyceniona została na ponad miliard złotych, jednak pewne jest, że cena tych prac wzrośnie.

Przebudowa odcinka Nowy Sącz - Klęczany ma trwać 36 miesięcy od dnia podpisania umowy, natomiast prace na drugim odcinku linii 104 łączące Chabówkę z Rabką Zaryte mają trwać dwa lata.

FLESZ - Polska coraz bardziej rowerowa

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto