- Hala już stoi - mówi Józef Michalik, dyrektor marketingu w Newagu. - Przed nami najważniejszy, a jednocześnie najbardziej kosztowny etap, czyli wyposażenie jej w instalacje i urządzenia potrzebne do produkcji pociągów.
Pierwszych 10 pojazdów zbudowanych zostanie w Wiedniu, gdzie szkoli się już kadra nowosądeckiej spółki. Wykorzysta zdobyte tam doświadczenie do przeniesienia produkcji kolejnych 25 składów do Nowego Sącza. Nastąpi to w połowie czwartego kwartału tego roku. - Mamy je dostarczyć odbiorcy do końca 2013 roku - dodaje Michalik.
Co istotne, Newag może zarobić na kontrakcie jeszcze więcej. Są bowiem plany przedłużenia drugiej linii metra. Do jej obsługi potrzebnych będzie więcej pociągów. Taką opcję przewidziano w kontrakcie podpisanym przez konsorcjum Siemensa i Newagu.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?