Nowy Sącz. Trwa przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz. Kiedy rozpoczną się prace?

Redakcja
Jednym z planowanych przedsięwzięć jest budowa nowego mostu na Dunajcu
Jednym z planowanych przedsięwzięć jest budowa nowego mostu na Dunajcu PKP PLK
Udostępnij:
Spółka PKP PLK zapowiada, że prace modernizacyjne dwóch odcinków linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz powinny rozpocząć się na przełomie 2022/23. Wciąż trwa procedura przetargowa, tym razem zorganizowano także aukcję elektroniczną, która ma poprzedzić wybór najkorzystniejszej oferty.

Polska krajem omijanym przez zagranicznych turystów

Modernizacja wspomnianych dwóch odcinków czyli Klęczany - Nowy Sącz oraz Chabówka - Rabka Zaryte to część projektu związanego z planowaną budową linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna. Wprawdzie PKP PLK już na początku roku ogłosiła przetarg na remont tych odcinków, okazało się jednak, że potencjalni wykonawcy wycenili swoje usługi znacznie powyżej kwoty jakie spółka przeznaczyła na ten cel. Teraz PLK PKP zorganizowało aukcję elektroniczną, która umożliwi wykonawcą ewentualną korektę ofert i uzyskanie przez PKP PLK korzystniejszej ceny.

- Zaraz po zakończonej aukcji oraz po analizie i pozytywnej weryfikacji wymaganych dokumentów, możliwy będzie dokonanie wyboru. Oferty zostaną wówczas upublicznione - zapowiada Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Zaznacza również, że dopiero uprawomocnienie się wyboru ofert i przeprowadzenie obligatoryjnej kontroli procedury przetargowej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, umożliwi podpisanie umów z wykonawcami robót budowlanych.

- Zawarcie umów i rozpoczęcie robót w terenie planowane jest na przełomie roku 2022 i 2023 - mówi przedstawicielka PKP PLK.

Na razie wiadomo, że na tym etapie postępowania dla odcinka Klęczany – Nowy Sącz najwyższą liczbę punktów w przetargu otrzymała oferta konsorcjum z firmą Torpol jako liderem. Wyceniła swoje usługi na niemal 964 mln zł. Z kolei w przypadku odcinka Chabówka – Rabka Zaryte najwyższą ocenę po przeprowadzeniu aukcji elektronicznej otrzymał Budimex S.A. który zaproponował 450 mln zł. W obydwu wypadkach kwoty są wyższe od zakładanych przez PKP PLK - na modernizację odcinka Chabówka -Nowy Sącz spółka zaplanowała 755 mln zł brutto, zaś na Chabówka - Zaryte 352 mln zł.

Modernizacja odcinka Klęczany - Nowy Sącz - Klęczany ma trwać 36 miesięcy od dnia podpisania umowy, natomiast prace na drugim odcinku linii 104 łączącej Chabówkę z Rabką Zaryte zgodnie z planem potrwają dwa lata. Z kolei budowa trasy Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna powinna się zakończyć jeszcze przed 2030 rokiem. Skróci ona podróż między stacją Kraków Główny - Nowy Sącz do około godziny, zaś między stacją Kraków - Główny - Zakopane do mniej niż dwóch godzin.

[polecane]23270237,23267861,23260125,23247877,23222135,23252099[/polecane]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie