Obwodnica Podegrodzia: kierowcy tirów już narzekają na ciasne ronda

Jerzy Wideł
Trwają ostatnie prace na budowie obwodnicy Podegrodzia. Na zdjęciu największe rondo przy moście w Gołkowicach
Trwają ostatnie prace na budowie obwodnicy Podegrodzia. Na zdjęciu największe rondo przy moście w Gołkowicach Fot. Jerzy Wideł
Do końca października tego roku obwodnica Podegrodzia będzie oddana do użytku. Tak zapewnia wykonawca - konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych z Nowego Sącza i Moty Egil Polska. Mieszkańcy Podegrodzia, Stadeł i Brzeznej czekają z utęsknieniem na tę chwilę. Jednakże kierowcy tirów sygnalizują, że zbudowane ronda są za małe i bardzo trudno na nich manewrować długimi pojazdami.

Zobacz także: Nowy Sącz: powstanie trzeci pas ruchu nad Kamienicą?

Potężne tiry od kilku lat stwarzają poważne niebezpieczeństwo w okolicznych wioskach. Stało się tak po otwarciu obwodnicy sąsiedniego Starego Sącza. Wyprowadziła ona ciężki transport z centrum zabytkowego miasteczka na drogi w gminie Podegrodzie. Teraz dzięki nowej obwodnicy ma się ten stan rzeczy diametralnie zmienić.

- Oby nie powtórzyła się historia z rondem błogosławionego Stanisława Papczyńskiego w Podegrodziu, które jest zajeżdżane przez tiry - obawia się kierowca Stanisław Wokacz. - Nowe ronda, z wyjątkiem największego przy stalowym moście w Gołkowicach, są bardzo niewygodne. Głównie dotyczy to tego, które wprowadza ruch na obwodnicę od strony mostu świętej Kingi.

Firmą, która zaprojektowała podegrodzką obwodnicę, jest Klotoida z Krakowa. Na koncie ma już niejedną taką drogę w Małopolsce. - Jesteśmy tylko wykonawcami i musimy budować zgodnie z dokumentacją i projektami - mówi Władysław Pandyra, zastępca dyrektora PRDM. - Z wstępnych dyskusji z projektantami i bieżących rozmów w trakcie realizacji wynika, że wszystkie ronda są zaprojektowane zgodnie z polskimi i europejskimi normami.

Fachowcy od komunikacji zapewniają, że nowe ronda zwiększą, a nie zmniejszą bezpieczeństwo ruchu.

Kluczowy projekt w Małopolsce

Budowa obwodnicy Podegrodzia zaliczana jest do kluczowych projektów w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007 - 2013.
Przedsiębiorstwo Robót Drogow-Mostowych w Nowym Saczu i Mota Egil Polska budują drogę od zeszłego roku. Nawierzchnie mostów, dróg i rond położyła sądecka firma, druga wykonała cztery konstrukcje mostowe. Obwodnica ma 6,5 kilometra długości. Jej koszt wynosi 58 mln złotych. (10 mln wydano na wykup terenów). Inwestorem budowy jest Wojewódzki Zarząd Dróg w Krakowie.

Ostre, kontrowersyjne, zabawne. Czytaj blogi Przemka Franczaka i Pawła Zarzecznego
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć, ale boicie się zapytać. Rozmowy w cztery oczy
Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis!

Codziennie rano najświeższe informacje z Nowego Sącza prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Flesz - posypały się mandaty, czy też popełniasz ten błąd?

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3