MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Podłęże-Piekiełko coraz bliżej. Ruszyły prace na odcinku Klęczany-Limanowa, gdzie powstanie najdłuższy w kraju tunel

Klaudia Kulak
Klaudia Kulak
Rozpoczęły się juz prace budowlane na odcinku Klęczany-Limanowa
Rozpoczęły się juz prace budowlane na odcinku Klęczany-Limanowa Facebook Podłęże - Piekiełko
Podpisana w marcu umowa na modernizację czwartego odcinka linii numer 104 Chabówka – Nowy Sącz staje się rzeczywistością. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekazały właśnie plac budowy wykonawcom prac na odcinku Klęczany – Limanowa. Tym samym rozpoczyna się budowa linii kolejowej w kierunku Nowego Sącza. Dzięki najdłuższemu tunelowi, które na tym właśnie odcinku powstanie, pociągi pojadą krótszą drogą, oszczędzając czas podróżnych.

Modernizacja linii kolejowej „Podłęże-Piekiełko” to obok budowy „Sądeczanki” jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w regionie.

Po jej zakończeniu, czas przejazdu między Krakowem, a Nowym Sączem skróci się do około godziny. Przyczyni się też do rozwoju kolei w regionie, a co za tym idzie wzrostu znaczenia tego środka transportu. Pociągi w założeniu mają rozpędzać się do ponad 160 km na godzinę, co ma przyczynić się do skrócenia czasu podróży między jednymi z najważniejszych miast w Małopolsce.

Inwestycja realizowana jest etapowo, a jednym z nich jest modernizacja linii kolejowej między Nowym Sączem, a Chabówką. Dzięki rozpoczętym pracom na linii nr 104 możliwy będzie powrót pociągów po wieloletniej przerwie i zwiększenie dostępu do kolei. Plac budowy między Klęczanami, a Limanową został już przekazany wykonawcy.

Kompleksowa modernizacja linii kolejowej nr 104, na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany potrwa zgodnie z założeniem 31 miesięcy. Tory w znacznej części poprowadzone zostaną w nowym śladzie, z uwzględnieniem tunelu kolejowego, który skróci czas przejazdu na tej trasie. Dotychczasowy przebieg linii kolejowej natomiast ma zostać zagospodarowany przez lokalne samorządy z korzyścią dla regionu.

Na tym właśnie odcinku powstanie też najdłuższy nie tylko kolejowy, ale również drogowy tunel w Polsce. Zostanie wydrążony pomiędzy miejscowościami Męcina i Mordarka. Zadanie zrealizuje konsorcjum Budimex S.A. oraz Gülermak - Długość tunelu to dokładnie 3 km 750 m. Cała wartość umowy w kwocie netto, to jest miliard 930 milionów złotych - mówi Artur Popko, prezes Budimexu.

Na wspomnianym odcinku powstaną 22 obiekty mostowe, dziesięć to mosty kolejowe, sześć wiaduktów drogowych i sześć wiaduktów kolejowych.

W ramach inwestycji w Mordarce i Chomranicach powstaną też nowe przystanki, a na całym odcinku Limanowa – bocznica Klęczany zmodernizowany i zelektryfikowany zostanie tor o długości przeszło 12,5 km. Stacja w Męcinie natomiast znajdzie się w nowej lokalizacji, a perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

– Podłęże-Piekiełko to inwestycja, na którą od lat czekali mieszkańcy południowej Małopolski. Realizacja tego projektu zwiększy konkurencyjność kolei i przyczyni się do rozwoju gospodarczego regionu – mówi Piotr Wyborski, p.o. Prezesa Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

To wyjątkowe miejsce na mapie Małopolski. Astro Centrum w Chełmcu oficjalnie otwarte!

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Podłęże-Piekiełko coraz bliżej. Ruszyły prace na odcinku Klęczany-Limanowa, gdzie powstanie najdłuższy w kraju tunel - Gazeta Krakowska

Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto