Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powiat nowosądecki. Seniorka straciła 122 tys. zł. A wszystko przez oszustkę telefoniczną

Tatiana Biela
Tatiana Biela
Pomimo wielokrotnych ostrzeżeń oszuści telefoniczny wciąż trafiają na łatwowierne osoby
Pomimo wielokrotnych ostrzeżeń oszuści telefoniczny wciąż trafiają na łatwowierne osoby KM Policji Nowy Sącz
Mieszkanka Sądecczyzny straciła 122 tys. zł. 78 - latka uwierzyła telefonicznej oszustce podającej się za jej córkę i przekazała kurierowi całe swoje oszczędności. - Teraz policjanci prowadzą czynności mające na celu ustalenie i zatrzymanie sprawców tego przestępstwa - mówi Aneta Izworska z Komendy Miejskiej Policji w Nowym Sączu. Funkcjonariusze po raz kolejny apelują także do seniorów i członków ich rodzin o zachowanie szczególnej ostrożności oraz radzą, jak nie dać się oszukać:

FLESZ - Bon turystyczny ważny do września

od 16 lat

Aneta Izworska przedstawia szczegóły zdarzenia.

- 16 maja, około godziny 14, do jednej z mieszkanek powiatu nowosądeckiego z zastrzeżonego numeru zadzwoniła kobieta, która przedstawiła się jako jej córka. Kiedy 78-latka zwróciła uwagę, że głos w słuchawce brzmi inaczej niż zazwyczaj, ta przekonała seniorkę, że to przez chore gardło - mówi

Rozmówczyni poinformowała, że jej koleżanka z pracy ma problemy w banku i pilnie potrzebuje pieniędzy. Poprosiła 78-latkę, aby się nie rozłączała, przygotowała wszystkie oszczędności i przekazała je kurierowi, który wkrótce miał się u niej pojawić.

- Starsza pani nieświadoma zagrożenia, zgodnie z poleceniem spakowała 122 tys. złotych, a kilka minut później przekazała gotówkę nieznajomemu mężczyźnie - relacjonuje Aneta Izworska.

Seniorka zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa dopiero wtedy, gdy zadzwoniła do niej prawdziwa córka.

Teraz policjanci prowadzą czynności mające na celu ustalenie i zatrzymanie sprawców tego przestępstwa.

Policja radzi:

  • W momencie, gdy ktoś podając się przez telefon np. za krewnego, policjanta, pracownika banku itp. będzie żądał pieniędzy, funkcjonariusze radzą, by natychmiast zakończyć taką rozmowę telefoniczną.
  • Nie działajmy w pośpiechu, dajmy sobie czas do namysłu. Jeżeli mamy wątpliwości lub nie wiemy, jak zareagować powiedzmy o podejrzanym telefonie komuś z bliskich (trzeba pamiętać o rozłączeniu - dokładnym odłożeniu słuchawki - lub skorzystać z innego aparatu telefonicznego) Zawsze potwierdzajmy taką „prośbę o pomoc”, kontaktując się osobiście z osobą, za którą podaje się rozmówca - wystarczy wykonać jeden telefon, aby uchronić swoje oszczędności.
  • Pamiętajmy, by pod żadnym pozorem nie przekazywać pieniędzy osobom, których nie znamy oraz nie wpuszczać ich do domu czy mieszkania. Nie podawajmy również haseł i loginów do bankowości mobilnej ani nie przelewajmy pieniędzy na niezweryfikowane konto bankowe.
  • Jeśli chcemy wyeliminować niechciane anonimowe połączenia można skorzystać z usługi oferowanej przez operatorów sieci telefonicznych i zablokować połączenia z numerów zastrzeżonych.
  • Gdy pojawia się jakiekolwiek podejrzenie, że to może być próba oszustwa, koniecznie należy powiadomić Policję, dzwoniąc pod numer 112.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Powiat nowosądecki. Seniorka straciła 122 tys. zł. A wszystko przez oszustkę telefoniczną - Gazeta Krakowska

Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto