Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont stacji i przystanków kolejowych w Dolinie Popradu z dużym opóźnieniem

Redakcja
Jednym z dworców, który ma być przebudowany jest ten, znajdujący się w Piwnicznej-Zdroju
Jednym z dworców, który ma być przebudowany jest ten, znajdujący się w Piwnicznej-Zdroju Barbara Paluchowa
W połowie tego roku miało zostać przebudowanych i wybudowanych aż 16 dworców i stacji kolejowych znajdujących się wzdłuż Doliny Popradu. Tak się nie stanie. PKP S.A. unieważniły umowę z projektantem i dopiero po wakacjach ogłoszą nowy przetarg, tym razem w formule zaprojektuj-wybuduj.

Popadające w ruinę i zamknięte na głucho dworce kolejowe wzdłuż Doliny Popradu miały dostać drugie życie. Spółka Polskie Koleje Państwowe w porozumieniu z sądeckimi gminami będzie remontować istniejące obiekty i budować nowe. W połowie 2017 r. udało się wybrać wykonawcę, który miał przygotować dokumentację projektową. Najlepszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Safege S.A.S. i Karpiel Stanisław Usługi Architektoniczne. Umowa podpisana została na kwotę 1,47 mln zł brutto.

W planach była przebudowa dworców w Starym Sączu, Barcicach, Rytrze, Piwnicznej-Zdroju, Piwnicznej-Hanuszowie, Wierchomli Wielkiej, Żegiestowie i Żegiestowie-Zdroju. W Młodowie i Zubrzyku miały zostać zburzone stare budynki, a w ich miejscu postawione nowe. Natomiast na stacjach w Nowym Sączu Biegonicach, Łomnicy-Zdroju i Miliku miały także stanąć nowe obiekty. Z kolei w Andrzejówce, Muszynie i Powroźniku, gdzie nie ma dworców, chciano wyremontować małą architekturę.

Zgodnie z zawartą z PKP umową projektant miał 36 miesięcy na przygotowanie dokumentów. Tak się jednak nie stało.

- W związku z niewywiązywaniem się z zapisów umowy firmy odpowiedzialnej za przygotowanie projektów, PKP S.A. była zmuszona rozwiązać umowę z wykonawcą - informuje Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP SA. - Obecnie trwają prace nad dokumentacją do drugiego przetargu. Według nowych założeń projekt będzie prowadzony w formule Projektuj i Buduj.

Tym samym pasażerowie będą jeszcze musieli poczekać na nowe dworce. Rozstrzygnięcie nowego przetargu planowane jest na trzeci kwartał tego roku. Tymczasem pierwotny plan PKP S.A. zakładał, że prace przy budowie i remontach obiektów położonych wzdłuż Doliny Popradu rozpoczną się w połowie 2018 roku, a zakończą w Drugiej połowie tego.

KONIECZNIE ZOBACZ

FLESZ: Zgnilizna i padlina. Czy mamy problem z jakością polskiego mięsa?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Materiał oryginalny: Remont stacji i przystanków kolejowych w Dolinie Popradu z dużym opóźnieniem - Gazeta Krakowska

Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto