Newag dowodził, że zamawiający ograniczył konkurencję, żądając montażu silnika spełniającego normę emisji spalin Eu- ro III B. Tymczasem dziś w Polsce dysponuje takim tylko Pesa z Bydgoszczy, najpoważniejszy konkurent sądeckiej spółki. KIO uznała, że zleceniodawca - Zarząd Województwa Lubuskiego- miał prawo postawić ww. warunek. Mógł też domagać się szybkiej realizacji zamówienia, aby w wymaganym terminie wydać pieniądze przeznaczone na ten cel. Wykonawca miał zrealizować zlecenie w ciągu sześciu miesięcy od daty podpisania umowy. Newag nie miał na to szans, bo na samo dostarczenie silnika spełniającego normę Euro III B musiałby czekać rok.
Przegraną Newag zrekompensuje sobie zleceniem PKP InterCity. W 18 miesięcy ma naprawić 113 wagonów tego przewoźnika. Wartość zlecenia sięga 20 mln zł.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?