Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szykuje się budowa łącznika DK 75 z autostradą A4. Co to oznacza dla Sądecczyzny? [8.07]

Tatiana Biela
Tatiana Biela
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła właśnie przetarg na projekt i budowę tzw. drugiego łącznika brzeskiego z autostradą A4. Odcinek ten stanowić będzie funkcję zachodniej obwodnicy Brzeska i pozwoli kierowcom jadącym od strony Nowego Sącza na szybszy zjazd na autostradę. Budowa ma się zakończyć do 2023 roku.

FLESZ - Zmiany dla kierowców od lipca 2020 r.

od 16 lat

Iwona Mikrut - Purchla, rzeczniczka małopolskiego oddziału GDDKiA w Krakowie, przybliża szczegóły inwestycji.

- Nowy odcinek o długości ponad 2,5 kilometra połączy się z drogą krajową n 75 w rejonie ul. Cesarski Gościniec i Mickiewicza - mówi.

Inwestor zaplanował dwujezdniową drogę ruchu przyspieszonego wraz z chodnikami, ścieżkami rowerowymi oraz systemu odwadniania terenu.

- Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 14 sierpnia - informuje Iwona Mikrut - Purchla.

Budowa drugiego łącznika DK 75 z autostradą A4 to szansa dla kierowców jadących od strony Nowego Sącza na uniknięcie korków. Jak wyjaśnia Tomasz Latocha, burmistrz Brzeska, kierowcy podróżujący przez południowo-zachodnią część miasta muszą się uzbroić w godzinach szczytu w dużą cierpliwość.

- Aby pokonać te rejony Brzeska, a zwłaszcza rondo łączące drogi krajowe nr 94 i 75, trzeba odstać swoje w długim korku - tłumaczy.

Czy to początek budowy "sądeczanki"?
Jak wynika wypowiedzi z Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury, budowa drugiego etapu łącznika brzeskiego jest równoznaczna z rozpoczęciem budowy długo oczekiwanej przez mieszkańców całego regionu "sądeczanki".

- Odcinek, którego dotyczy właśnie ogłoszony przetarg jest co prawda stosunkowo nieduży, ale ma jednak bardzo istotne znaczenie.Rozpoczynamy proces realizacji obwodnicy Brzeska, i jednocześnie początek realizacji „sądeczanki” - zapewnia.

Przypomina również, że ministerstwo zwiększyło ostatnio kwotę przeznaczoną na budowę tego połączenia z 1,47 mld do około 3,2 mld zł. I choć Adamczyk liczy, że inwestycja niebawem ruszy, kością niezgody wciąż pozostaje przebieg tej trasy. Obecnie istniej pięć wariantów "sądeczanki", a każdy z nich budzi zastrzeżenia ze strony zainteresowanych budową drogi gmin.

Według planów GDDKiA "sądeczanka" ma liczyć ponad 55 km długości. Będzie miała standard dwujezdniowej drogi głównej o ruchu przyśpieszonym, zaś kierowcy będą na nią wjeżdżać poprzez węzły drogowe. Szacowany koszty inwestycji, w zależności od wariantu, waha się od 2 mld zł do 4,5 mld złotych. GDDKiA zakłada rozstrzygnięcie przetargu na budowę połączenia na przełomie 2022 i 2023 roku. Sama budowa miałaby natomiast potrwać około trzech lat.

Jezioro Rożnowskie na Instagramie. Te zdjęcia zachwycają [GALERIA]

Pobierz bezpłatną aplikację Nasze Miasto i bądź na bieżąco!

Jak korzystać z aplikacji, by otrzymywać informacje z miasta i powiatu? To proste!
Po wejściu w aplikację w prawym górnym rogu w menu wybierz swoje miasto.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania. Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy zakładkę "koronawirus", w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto