Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urzędowe stoisko w galerii odwiedza 8 osób dziennie

Iga Michalec
Fot. Katarzyna Gajdosz-Krzak
Radny Mieczysław Kaczwiński wątpi w sens utrzymywania punktu urzędu w galerii. Urzędnicy są dostępni od rana do wieczora, także w soboty. Lokal kosztuje tysiąc zł.

Punkt Informacyjno-Kasowy Urzędu Miasta Nowego Sącza w galerii Trzy Korony działa już prawie pięć miesięcy. Średnio każdego dnia sprawy załatwia w nim od siedmiu do ośmiu osób. Policzył to skrupulatnie radny Mieczysław Kaczwiński, który podczas ostatniej sesji zapytał prezydenta o obsługę mieszkańców w galerii handlowej.

- Od kiedy punkt w galerii został otwarty, upłynęło już pięć miesięcy, chcę się dowiedzieć, jakim zainteresowaniem się cieszy, jakie są koszty wynajmu, ogrzewania oraz zatrudniania kilku pracowników - mówi Kaczwiński, radny i przewodniczący Zarządu Osiedla Szujskiego w Nowym Sączu.

Punkt Informacyjno-Kasowy w Trzech Koronach został uroczyście otwarty 8 maja bieżącego roku na poziomie -2, obok supermarketu spożywczego, punktu Poczty Polskiej i wyjścia na parking.

Czynny jest przez sześć dni w tygodniu. Od poniedziałku do piątku od godz. 8 do 20, a w soboty w godz. od 10 do 18. Jest on oddalony od sądeckiego Rynku i ratusza o dwa kilometry.

Prezydent wybrał galerię handlową, bo tam koncentruje się obecnie największy ruch mieszkańców miasta. Chodziło o to, żeby sądeczanie, robiąc zakupy, mogli przy okazji załatwić urzędowe sprawy, bez konieczności udawania się w tym celu do ratusza i szukania miejsca parkingowego wokół Rynku. Mieszkańcy miasta pozytywnie przyjęli ten pomysł, zwłaszcza to, że punkt jest dostępny do późnego wieczora oraz w soboty, więc można odwiedzić go po pracy i między sprawunkami.

Jednak niewiele tam załatwimy. Nie można złożyć wniosku o dowód osobisty ani o wydanie dowodu rejestracyjnego auta. Można tam natomiast zasięgnąć informacji i pobrać wnioski. Pracownicy pomagają wypełniać druki.

Wczoraj sprawdziliśmy, jakim zainteresowaniem cieszy się stoisko urzędu. Obserwowaliśmy je przez godzinę. Przyszły trzy osoby, głównie po informacje.

Krzysztof Witowski, rzecznik prasowy prezydenta miasta, poinformował nas, że od 8 maja do 25 września 2017 na stanowisku informacyjnym przyjęto około 878 osób.

- Punkt nie generuje dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem nowych urzędników. Naprzemiennie pełnią w nim dyżury dotychczasowi pracownicy Urzędu Miasta - stwierdza rzecznik prasowy prezydenta.

Od 8 maja do 25 września przyjęto w punkcie kasowym 442 wpłaty, w tym 186 podatków i 179 opłat za usuwanie odpadów.

Miesięczny koszt wynajęcia niewielkiego lokalu w galerii Trzy Korony wynosi tysiąc złotych netto.

Podobne punkty informacyjne w galeriach handlowych są również w innych miastach, między innymi w Krakowie i Rzeszowie.

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 20. "Szabaśnik"

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto