Wycieczki rowerowe do 45 km od Nowego Sącza. Pomysły na jednodniową wyprawę. Gdzie w weekend 25 - 26 września?

Newsroom 360
Poznaj najbliższą okolicę - trasy w promieniu 45 km od Nowego Sącza
Poznaj najbliższą okolicę - trasy w promieniu 45 km od Nowego Sącza gettyimages.com/Wavebreakmedia
Rozglądasz się za pomysłem na wyprawę rowerową z Nowego Sącza? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Na weekend 25 - 26 września wybraliśmy 5 ciekawych propozycji tras. Mogą mieć różne stopnie trudności czy odległości, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 5 tras na wycieczkę rowerową w odległości do 45 km od Nowego Sącza. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w pobliżu Nowego Sącza warto wybrać w weekend 25 - 26 września.

Wycieczki rowerowe w okolicy Nowego Sącza

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 5 tras rowerowych w odległości do 45 km od Nowego Sącza, które sprawdzili inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz w trasę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 25 września w Nowym Sączu ma być 15°C. Nie powinno padać. W niedzielę 26 września w Nowym Sączu ma być 22°C. Prawdopodobieństwo pojawienia się deszczu wynosi 20%.

🚲 Trasa rowerowa: Lubań, Czorsztyn

• Stopień trudności: 3
  • Czas trwania wyprawy: 4 min.

Mansi5 poleca trasę mieszkańcom Nowego Sącza

Wyjazd na Lubań po zeszłorocznym wypadku na czerwonym szlaku od Przełęczy Knurowskiej. I tym razem okazało się, że nie była to najłatwiejsza droga na Lubań. Wjazd od Tylmanowej zielonym szlakiem momentami bardzo stromy. Zjazd szlakiem niebieskim - mimo że wydawało mi się, że będzie to droga rowerowa, w rzeczywistości trasa okazała się być bardzo trudna na rower. Od Czorsztyna już bardzo przyjemnie i łagodnie, później wzdłuż Dunajca dość pustą ścieżką wieczorem, powrót ze Szczawnicy asfaltem.

🚲 Trasa rowerowa: Dookoła Przehyby, Radziejowej

• Stopień trudności: 2
  • Czas trwania wyprawy: 7 sek.

Rowerzystom z Nowego Sącza trasę poleca Mansi5

Początek na "rozgrzewkę" - wyjazd asfaltem na Przehybę prawie do końca asfaltem - jeden z niewielu takich długich podjazdów asfaltem w Polsce. Ale tak naprawdę ciekawie dopiero zaczęło się robić od Przyhyby.
Najpierw kawałek zjazd niebieskim szlakiem, a później skręt w szlak rowerowy. Tutaj akurat były w tej chwili roboty leśne i droga z dość dużą ilością błota - ale tylko jakieś 2 km. Później już bardzo przyjemny zjazd do "swerynówki".
Następnie podjazd dalej rowerowym szlakiem do niebieskiego szlaku. Dalej postanowiłem zjechać ze szlaku rowerowego w zwykłą leśną drogę, spodziewając się trochę trudniejszego terenu - jednak zdziwiłem się, bo dalsza część mojej trasy była bardzo łatwa świetniej jakości drogą leśną, która wiła się wzdłuż pasma Radziejowej.
Zjazd z przełęczy Żłobki do Rytra świetnym szlakiem rowerowym. Później już zostało trochę asfaltu po wsiach i powrót w to samo miejsce.

Miałem jeszcze plan wjechać na Radziejową i Wielki Rogacz, bo byłem już rzut beretem od nich, ale droga była tak świetna, a mijałem tyle rożnych rozgałęzień na inne ścieżki, że pomyślałem sobie "czemu dopiero teraz tutaj przyjechałem". Na pewno tutaj wrócę - pewnie jeszcze w tym sezonie.

🚲 Trasa rowerowa: Z Krakowa do Zalipia rowerowo-pociągowa

• Stopień trudności: 1

Velomalopolska poleca trasę mieszkańcom Nowego Sącza

Z racji tego, że budują się już ostro nowe odcinki trasy Velo Dunajec (z Biskupic Radłowskich do Wietrzychowic) - zmodyfikowaliśmy naszą ostatnio polecaną drogę do Zalipia właśnie o te fragmenty tak, żebyście mogli przejechać się z/do Krakowa wygodnymi pociągami i wykręcić na rowerach (każdego typu) bez stresu 115 km po Velo Dunajec, Wiślanej Trasie Rowerowej i Puszczy Niepołomickiej, przepłynąć się dwoma promami rzecznymi, no i zwiedzili Zalipie. Brzmi zachęcająco? Trasa na mapie, sposób↓

Proponowana wycieczka do Zalipia z wykorzystaniem pociągu i roweru (odjazdy pociągów +- co godzinę).
#Kraków pociągiem do stacji #Bogumiłowice ➜ dojazd do Velo Dunajec (uwaga, do końca czerwca mogą tu trwać jeszcze prace nad asfaltem) ➜ prom w Otfinów (czynny od 6:00 do 21:00. tel. 14 674 12 30) ➜ Zalipie ➜ prom w #Wietrzychowice (w okresie od 1.05 - 31.10 czynny od 6:00 do 20:00., tel. 14 674 12 30) ➜ Wiślana Trasa Rowerowa ➜ #WolaBatorska ➜ Puszcza Niepołomicka ➜ stacja Stanisławice ➜ powrót pociągiem do Krakowa

🚲 Trasa rowerowa: GRYWAŁD-LUBAŃ

• Stopień trudności: 3

Talib323f poleca trasę mieszkańcom Nowego Sącza

Miejscowość Grywałd położona jest na południowym stoku pasma Lubania, które łączy się w tym miejscu z pieninami.
trasę na szczyt Lubania rozpoczęliśmy we dwójkę z moim kuzynem Damianem, z podwórka mojej cioci.
Zaraz po wyruszeniu w górę wsi minęliśmy jedną z dwóch kamiennych zapór przeciwpowodziowych. (przez całą długość wsi płynie górski potok z pod Lubania ) następnie po ok. 1km po prawej stronie, na wzgórzu napotykamy na piękny drewniany kościółek, jest to zabytek klasy zero.Jedziemy dalej przez centrum wsi, gdzie skupiony został handel, w niewielkiej odległości jest kilka sklepów z szeroka paletą asortymentu.
jedziemy dalej w górę rzeki. ok. 1km. od centrum znajduje się rozwidlenie dróg - w lewo, przez rzekę i w prawo ostro w górę, my wybieramy, w prawo, już po dwustu metrach widoki zapierają dech w piersiach, później jest tylko lepiej.
do samej granicy lasu położony jest asfalt, więc droga nie należy do trudnych (z wyjątkiem nachylenia tej drogi) później jedziemy drogą leśną, gdzieniegdzie rozbitą koleinami po traktorach i innych pojazdach terenowych. Droga staje się coraz trudniejsza do podjechania im wyżej tym mniej sprzętu podjeżdża i deszcz dokonuje degradacji, ale droga prowadzi aż na Lubań. Na grzbiecie masywu nasza nieoznakowana droga łączy się z oznakowanym szlakiem z Krościenka i od tej pory podjazd jest już łagodny z wyjątkiem dwustumetrowego podejścia gdzie tylko kłady podjeżdżały, my nasze rowery wnieśliśmy na plecach. Po kilkuset metrach jazdy wjechaliśmy na ogromną polanę pod samym szczytem gdzie w namiotach spali jeszcze turyści, dojechaliśmy do drewnianej wiaty gdzie można się schować przed słońcem, lub deszczem tam chwilę odpoczęliśmy i wyruszyliśmy na położony pięćset metrów dalej szczyt. Widok na prawdę piękny pogoda nam dopisała, widać było tatry,całe Pieniny łącznie ze szczytem (góra wysoka) i jezioro czorsztyńskie aż nie chciało się wracać.
Powrót okazał się extremalny zjazd trwał godzinę z kilkoma przystankami, na regenerację obolałych nadgarstków. Od samego początku ostro w dół kilka zwalonych drzew po drodze i przenoszenie rowerów, później zjechaliśmy ze szlaku- błoto, woda kamienie, glina i głębokie wyrwy w drodze po jakiejś ulewie,do tego nachylenie olbrzymie- adrenalina murowana dla niejednego zjazdowca po tych zmaganiach cali ubłoceni i szczęśliwi że jeszcze żyjemy wjechaliśmy do Krośnicy- równie malowniczej co Grywałd wsi, stamtąd drogami utwardzonymi dojechaliśmy do Grywałdu, zwiedzając po drodze drewniany kościółek, zaliczyliśmy po drodze zjazd z kamiennych schodów które prowadzą do wspomnianego kościółka, i na koniec wycieczki do domu cioci zjechaliśmy od tyłu łąką także o dosyć dużym nachyleniu zwanej w tamtej okolicy "skołka" Dziękuję Damianowi za pokazanie tej trasy i towarzystwo a wszystkich zapraszam w te okolice bo na prawdę warto (przepraszam za błędy i pisownie, ale tak mam :-) )

🚲 Trasa rowerowa: Jan Řepka | Czesko-słowacko-polski rowerowy rajd muzyczny 2011 [COMPLETE TOUR]

• Stopień trudności: 2
  • Dystans: 1 764,51 km

Trasę rowerową mieszkańcom Nowego Sącza poleca Www.janrepka.cz

PROFILE:

"Prague artist and composer Jan Repka will head on his first long-term bike concert trip. The itinerary runs through three countries and counts more than 1500 km. Repka will give more than 20 concerts.

The musician will visit the cities situated on the Greenways, such as Wroclaw and Opole on Odra Trail, Krakow and Lanckorona on Amber Trail.

All the musical equipment will be placed on Jan’s specially prepared extended (!) bike."

REAL STATISTICS:

On-stage: 6x
Tent: 1x

Total rise: 16547 m
Highest point: 1269 m (High Tatras)
Max speed: 68 km/h

Goetze

Goetze Eco 28 krem 2018

649,00 zł649,00 zł

Wjazd samochodem do centrum niemożliwy?