Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

To będzie najdroższy odcinek linii kolejowej nr 104 Nowy Sącz - Chabówka. Najkorzystniejsza oferta to prawie 2 mld zł

Joanna Mrozek
Joanna Mrozek
Wideo
od 16 lat
Zapowiadana i oczekiwana przez mieszkańców modernizacja linii Chabówka – Nowy Sącz staje się faktem. PKP Polskie Linie Kolejowe SA rozpoczęły realizację inwestycji, która przyczyni się do rozwoju kolei w regionie. Wkrótce rusza prace na odcinku linii kolejowej nr 104 Limanowa-bocznica Klęczany. Jeśli nie będzie odwołań to PKP PLK podpisze umowę z konsorcjum Budimex S.A. oraz Gülermak. Ich oferta została oceniona najwyżej.

Najlepsza oferta na modernizację Limanowa -bocznica Klęczany

PKP PLK są w trakcie rozstrzygnięcia kolejnego przetargu dotyczącego modernizacja trasy nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. to część większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej. Przygotowywane jest połączenie kolejowe Podłęże – Piekiełko (powiat limanowski, gmina Tymbark), które oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. To dzięki tym pracom będzie można m.in. dojechać z Nowego Sącza do Krakowa pociągiem w godzinę.

Przetarg na wykonanie prac na odcinku Limanowa- bocznica Klęczany jest w trakcie procedowania. Za najkorzystniejszą została uznana oferta konsorcjum Budimeksu, Gülermak Air Sanayi Inşaat ve ‎Taahhüt A.Ş. ‎‎oraz Gulermak Sp. z o.o. Wartość oferty to 1,93 mld zł netto. ‎

- To najkorzystniejsza oferta, ale procedura nie została jeszcze zakończona, musi się uprawomocnić - wyjaśnia "Gazecie Krakowskiej" Dorota Szalach z biura prasowego PKP PLK.

Jeśli nikt nie odwoła się od tej decyzji to PLK podpisze umowę z powyższym konsorcjum, od tego momentu wykonawca będzie miał 38 miesięcy na wykonanie prac.

Co wybudują za 2 miliardy zł?

Zakres prac na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany obejmuje m.in. budowę nowej stacji i przystanków, zwiększających dostępność i komfort pasażerów. Na stacji Męcina oraz na przystankach Mordarka i Chomranice, będą nowe, wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów.

Komfort zapewnią wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Perony zostaną wyposażone również w system ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących. Na stacji Męcina, przewidziano dodatkowo budowę windy, która zwiększy dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Przebudowa stacji Limanowa zaplanowana jest w ramach osobnego zdania.

Planowane prace między Limanową a Klęczanami, podobnie jak na innych odcinkach trasy, to również budowa nowych torów i wyposażenie linii w sieć trakcyjną oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Tory na odcinku Limanowa – Klęczany, na długości ok.8 km - zostaną poprowadzone w nowym miejscu.

Dla sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów, zaprojektowano budowę nowych obiektów inżynieryjnych, m.in. 9 mostów i 4 wiaduktów. Istotnym elementem inwestycji jest budowa tunelu kolejowego w miejscowości Pisarzowa, o długości blisko 4 km.

Finansowanie kolejnych odcinków na linii kolejowej nr 104 planowane jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: To będzie najdroższy odcinek linii kolejowej nr 104 Nowy Sącz - Chabówka. Najkorzystniejsza oferta to prawie 2 mld zł - Gazeta Krakowska

Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto