Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Krynica-Zdrój. Ścieżka rowerowa Velo Krynica już legalna. Miasto może się starać o straconą unijną dotację

Janusz Bobrek
Janusz Bobrek
Do utwardzenia Velo Krynica użyto zielonego betonu zamiast czerwonej żywicy syntetycznej jak wyszczególnione było pierwotnie w dokumentacji przetargowej
Do utwardzenia Velo Krynica użyto zielonego betonu zamiast czerwonej żywicy syntetycznej jak wyszczególnione było pierwotnie w dokumentacji przetargowej UM Krynica-Zdrój
Pod koniec grudnia 2021 roku Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał pozwolenie na użytkowanie ścieżki rowerowej Velo Krynica. W 2018 roku podczas realizacji projektu do jej budowy użyto innych materiałów niż w dokumentacji przetargowej, stąd inwestycja została określona jako samowola budowlana i niedopuszczona do ruchu. Teraz gmina jest na ostatniej prostej, aby uzyskać ponad 3 mln zł straconej dotacji.

FLESZ - Co nas czeka w turystyce kosmicznej w 2022 roku?

od 16 lat

Od trzech lat trwa procedura legalizacyjna i starania o uzyskanie straconej dotacji na budowę ścieżki rowerowej Velo Krynica. Na wykonanie 12-kilometrowej trasy gmina wydała prawie 5,5 mln zł. Projekt realizował jeszcze poprzedni burmistrz Dariusz Reśko, rozliczyć miał zaś już Piotr Ryba. Blisko 3,4 mln zł ze wspomnianej kwoty miała stanowić dotacja z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Jednak takie pieniądze na konto Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju nie trafiły, bo ścieżkę wzdłuż potoku Kryniczanka wykonano, jak się okazało, jako samowolę budowlaną. Bez zgody Urzędu Marszałkowskiego do jej utwardzenia użyto zielonego betonu zamiast czerwonej żywicy syntetycznej jak wyszczególnione było pierwotnie w dokumentacji przetargowej. Ścieżka nie została odebrana przez nadzór budowlany, a tym samym Krynica zapłaciła za całą inwestycję, potem rozpoczęła żmudną procedurę legalizacji samowoli budowlanej.

Dopiero w 2021 roku prace projektowe zostały zakończone, a gmina otrzymała zgodę od marszałka województwa na zmianę materiału, z którego wykonana jest ścieżka (jest akceptacja, że czerwona żywica może być zastąpiona zielonym betonem). Dodatkowo wicewojewoda małopolski Józef Leśniak podjął decyzję o umorzeniu w całości opłaty legalizacyjnej w kwocie 175 tys. zł za wykonaną w poprzedniej kadencji samowolę budowlaną. Pod koniec grudnia 2021 roku Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał pozwolenie na użytkowanie ścieżki rowerowej.

- Po trzech latach udało się w końcu uzyskać siedem decyzji - pozwoleń na użytkowanie, które kończą sprawę samowolnej budowy ścieżki rowerowej Velo Krynica bez wymaganego pozwolenia na budowę. Przed nami pozostaje procedura uzyskania ze środków unijnych refundacji części kosztów budowy ścieżki rowerowej – komentuje Piotr Ryba, burmistrz Krynicy-Zdroju.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Krynica-Zdrój. Ścieżka rowerowa Velo Krynica już legalna. Miasto może się starać o straconą unijną dotację - Gazeta Krakowska

Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto